1 Eylül 2010 Çarşamba

herkes gider mersine ben giderim mercedese

















Bu yazımda edebiyata pek gireceğimi sanmıyorum ama yazının olduğu yerde edebiyattan kaçmak zor değil midir?
Son zamanlarda yollardaki üst düzey araba markalarındaki artışı fark ediyor musunuz? Bu durumun ekonomik veya sosyal nedenleri üzerinde durmayacağım. Onu başka bir yazımda paylaşalım.
Üst düzey markalarda satışa baktığımızda en çok göze çarpanlar BMW, Audi ve Mercedes. Bu üç alman arabasını takdirle izliyorum.
BMW her zamanki üstün kalitesini korumakta. Ona diyecek pek fazla birşey yok. Audi iyi bir çıkış yaptı ama bahsetmek istediğim asıl marka Mercedes.
Kabul etmek gerekir ki Mercedes deyince aklımıza makam arabası, yaşlı arabası ve kro arabası gelirdi. Akla gelenlerden bir diğeri ise İlyas Salman'ın oynadığı Sarı Mercedes filmidir. Yani Almancı diye tabir edilen kişilerin yurda bir Mercedes'le döşünün hikayesi. İşte Mercedes ilk başta bu ön yargıları kırdı. Artık kro arabası değil. Yeni çıkarttığı ve çok satıp oldukça büyük gelirler elde ettiği C serisi ise yaşlılardan ziyade gençlerin tercih ettiği bir model.
Otomobil dünyasındaki büyük atağı Mercedes'e büyük kârlar getirdi şüphesiz. Bunun sırrı zamanın şartlarını iyi değerlendirebilen CEO'larda gizli. Aslında büyük bir ekip çalışması bu iş ama iyi yönetim unsuru hep ön planda kalıyor.

(Mercedes amblemi hakkında: Mercedes ambleminin mucidi Daimler'dir. Üç ayaklı yıldız figürü, markanın kara, hava ve sudaki, gücünü tanımlıyor. Mercedes amblemi, dünyada en çok tanınan marka olmanın yanı sıra hırsızlar tarafından otomobillerin üzerinden en çok çalınan amblem olarak da ilk sırayı alıyor. )

3 yorum:

Seryal dedi ki...

hayır, işin enteresanı, bu blogla beraber yanda BMW reklamları falan çıkmaya başladı bu sefer. bilerek mi ayarlıyosunuz yoksa yüce rabbimin bir lütfu mu bilemedim. =)

M.N.Yorulmaz dedi ki...

reklamlar gitti ki. yok artık :)

Seryal dedi ki...

hüüüü benim yüzümden =/